POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU PREZESOWA OLIWOWA
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów w związku z korzystaniem z usług udostępnionych w Sklepie Internetowym Prezesowa Oliwowa www.prezesowaoliwowa.pl zwanym dalej Sklepem, należącym do firmy Joanny Nowackiej Prezesowa Oliwowa z siedzibą w Koninie.
Niniejsza Polityka Prywatności uwzględnia przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osobowych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO).
Rozdział 1. Informacja ogólne
1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu przetwarzanych w związku z realizacją zamówień jest Joanna Nowacka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Prezesowa Oliwowa z siedzibą w Koninie, ul. Powstańców Wlkp. 2/17, 62-513 Konin, NIP 6651893775, REGON 300407399, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, zwana dalej Administratorem.
2. Dane osobowe Klientów przetwarzane są przede wszystkim w celu umożliwienia korzystania ze Sklepu i dostępnych w nim funkcjonalności, w szczególności dokonywania zakupów i realizacji zamówień. Ponadto dane Klientów mogą być przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora w ramach zapewnienia bezpieczeństwa i rozwoju Sklepu oraz poprawy jakości świadczonych za jego pomocą usług i ich dopasowania do Klienta, a także ochrony praw i dochodzenia roszczeń, jak również do celów marketingowych (w tym przekazywania Klientom informacji handlowej). Pozyskane dane mogą ponadto w niezbędnym zakresie podlegać przetwarzaniu w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności wymogów z zakresu prawa konsumenckiego, prawa podatkowego oraz rachunkowości.
3. Dane osobowe są przetwarzane:
· w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Sklepie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), a w zakresie danych podanych dobrowolnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
· w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Sklepie i sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji, w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;
· w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na ochronie swoich praw;
· w celu reklamy Administrator przetwarza dane osobowe Klientów dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy, w tym reklamy kontekstowej (tj. reklamy, która nie jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych w tym celu odbywa się w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
· W przypadku świadczenia przez Administratora usług newslettera, zastosowanie mają zapisy poniże w stosunku do osób, które w tym celu podały swój adres e-mail. Podanie danych jest wymagane w celu świadczenia usługi newslettera, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego wysyłki. Dane osobowe są przetwarzane:
- w celu świadczenia usługi wysyłki newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- w przypadku kierowania do Użytkownika treści marketingowych w ramach newslettera – podstawą prawną przetwarzania, w tym profilowania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie newslettera;
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Sklepie, w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- do wysyłania informacji handlowych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (e-mail, sms) oraz przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne, w tym wszelkich informacji dotyczących ofert, aktualnych informacji o produktach i usługach oferowanych przez PREZESOWA OLIWOWA Joanna Nowacka lub newslettera (w przypadku osób, które wyraziły na to zgodę) – na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO – nie dłużej niż do wycofania zgody.
4. Klienci co do zasady pozostają dla Administratora anonimowi. Ujawnienie swoich danych i umożliwienie ich zebrania Administratorowi zależy od Klienta (zbieraniu danych za pośrednictwem plików cookies i innych technologii poświęcona jest odrębna sekcja niniejszej Polityki Prywatności). Administrator zbiera, przechowuje i przetwarza dane dobrowolnie podane przez użytkownika. Dane osobowe Klienta, do których zalicza się imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, adres dostawy czy dane firmy, w przypadku Klienta będącego przedsiębiorcą, oraz inne dane niezbędne do dokonania zakupu i realizacji zamówienia, są przez niego podawane dobrowolnie w celu zawarcia umowy bądź skorzystania z innych usług za pośrednictwem Sklepu („Klient”). Każdorazowo zakres zbieranych danych zależy od wybranych przez Użytkownika funkcjonalności. Dane podawane w formularzach są przetwarzane w celach i w zakresie wynikających z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi kontaktu informacyjnego.
5. Dane osobowe Klientów nie są udostępniane odbiorcom trzecim, za wyjątkiem wybranych przez Administratora podmiotów świadczących usługi pomocnicze w związku z działalnością Administratora i funkcjonowaniem Sklepu. Dostęp do danych osobowych Klientów mogą ponadto otrzymać podmioty upoważnione do takiego dostępu na mocy przepisów prawa (organy nadzoru, ścigania itp.). Administrator danych zapewnia i utrzymuje fizyczne, techniczne, elektroniczne, proceduralne oraz organizacyjne środki bezpieczeństwa mające na celu ochronę danych osobowych przed przypadkową, nieuprawnioną zmianą, utratą, uszkodzeniem, ujawnieniem czy dostępem osób nieupoważnionych. Dostęp do danych osobowych Klientów mają następujące osoby: odpowiednio przeszkoleni pracownicy firmy PREZESOWA OLIWOWA Joanna Nowacka, kurierskie i transportowe oraz Biuro Rachunkowości i Finansów. Poza przypadkami wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności Administrator nie udostępnia danych osobowych klientów osobom trzecim nie związanym bezpośrednio z procesowaniem i wysyłką zamówienia.
6. Klientowi przysługuje prawo do:
dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO), w tym uzyskania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO);sprostowania lub uzupełnienia niekompletnych danych w przypadku przetwarzania danych niezgodnie z rzeczywistością (16 RODO);
żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem (art. 17 RODO);
wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO);
otrzymania od Administratora danych osobowych w ustrukturyzowanym formacie oraz przenoszenia danych osobowych do innego administratora. W przypadku przeniesienia danych, z uwagi na inne przepisy prawa, może być wymagane uzyskanie zgody Klienta lub innej osoby lub spełnienie innych warunków wymaganych tymi przepisami (art. 20 RODO);
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Klienta w przypadku przetwarzania ich w celu realizacji uzasadnionego interesu Administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania (Art. 21 RODO);
wycofania zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem.
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Klient uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
7. Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez okres korzystania przez niego ze Sklepu, a ponadto przez czas określony przepisami prawa – w szczególności wynikający z regulacji podatkowych, rachunkowych i konsumenckich. Dodatkowo dane przechowywane będą przez okres, w którym rozstrzygane są ewentualne roszczenia, lub w którym takie roszczenia mogłyby powstać lub zostać podniesione, a nie uległy jeszcze przedawnieniu.
8. Podanie danych jest dobrowolne, ale w niezbędnym zakresie może być konieczne do zawarcia i wykonania umowy oraz skorzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu (w tym składania i realizacji zamówień). Brak akceptacji niniejszych postanowień i podania niezbędnych danych oznacza wówczas niemożność dokonania i realizacji zamówienia za pośrednictwem Sklepu.
9. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i uzupełnień w niniejszej Polityce Prywatności ze względu na zaistnienie okoliczności prawnych i faktycznych mających wpływ na przetwarzanie danych osobowych w związku z funkcjonowaniem Sklepu, takich jak zastosowanie nowych technologii, zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój Sklepu. O wszelkich zmianach Administrator zobowiązuje się informować w sposób widoczny i zrozumiały.
10. W Sklepie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Sklepu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi należy się zapoznać.
11. W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszej polityki prywatności jesteśmy do dyspozycji – każdorazowo aktualne dane kontaktowe Administratora można znaleźć za pomocą odpowiednich funkcjonalności Sklepu (np. zakładki „Kontakt z nami”).
12. Sklep realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Klientach i ich zachowaniach w następujący sposób:
§ poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje,
§ poprzez gromadzenie plików “cookies” i innych technologii kontrolujących ruch w Sklepie.
Rozdział 2. Informacje dotyczące plików cookies
1. Sklep korzysta z plików cookies oraz innych technologii kontroli ruchu.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. W ramach Sklepu stosowane są dwa rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
4. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta.
5. Klient Sklepu chcąc wyłączyć lub ograniczyć możliwość przechowywania plików cookies może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa powinna umożliwiać usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja danej przeglądarki internetowej.
6. Wyłączenie lub ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu, a w niektórych przypadkach uniemożliwić poprawne z nich korzystanie.
7. Pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
8. Sklep wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
§ tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co pozwala na ciągłe ulepszanie ich struktury i zawartości w celu dostosowania ich do preferencji Klientów;
§ zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia;
§ zapamiętywania danych podanych uprzednio przez Użytkownika za pośrednictwem wypełnionych przez niego formularzy;
§ utrzymania sesji Klienta w Sklepie (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła;
§ określenia profilu Klienta w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google; Sklep korzysta z technologii Google Adwords/Analytics.